Ryggen

Vaknade sista natten i NZ och
kom inte ur sängen.
Förstår att en disk i ländryggen inte på plats,
samt en låsning i bröstryggen.
36 timmar i luften sedan,
är inte det bästa för ryggen.
Raskt på morgonen den 30 december,
ringde jag sjukgymnasten.
Hon bekräftar min egen-diagnostisering.
Får övningar och en ny tid för konsultation
Nyårsafton glider in till nyårsdag
min hund måste ut på natten,
så vi följer gästerna hem och
fort går det när jag halkar och
ligger där på backen
Jag kommer fort på benen och känner mig helt ok,
tills dagen efter.
Det positiva är att jag har fallit mer på högersidan,
så nu är "det sjukgymnast-onda" borta,
men svanskotan är nog krossad.
Nu får jag användning av nackkudden från flygningen,
inte till att vila huvudet på, utan lilla stjärten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0