Egen tid

På akuten får jag läsa vad som finns
Tidningen Mama är inte gjord för mig
men vad läser jag inte för att fördriva tiden.
Varför heter inte tidningen Mamma?
 
Ann Söderlund har en blogg i tidningen.
Nu kan jag inte ta fram källan
så du får lita på mitt ord
annars får du leta på Mama
http://blogg.mama.nu/annsoderlund
 
Väl där på akuten faller mina ögon på
Anns artikel om Egen tid
inte som mamma
utom som mormor, farmor.
Artikeln har en ljuv bitter underton
Därför den handlar om mormor, farmor som tänker på sig själv
och inte vill ta hand om sina barnbarn
i första hand
De vill hellre gå på spa, spela golf, resa............
Bitterheten är att föräldrarna inte får egen tid
när den äldre generationen vill ha tar SIN egen tid.
 
Egen tid
för mig när våra egna barn var små,
kommer jag VÄL ihåg.
Jag gick ner i källaren för att hänga tvätt ENSAM,
det var MIN egen tid.
Den äldre generationen var barnvakt för att vi skulle göra något
inte för att ha EGEN TID
 
Undrar hur kommande generationer kommer att tackla egentids-problemet,
detta gigantiska i-landsproblem
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0