Daesh

Förra veckan drömde jag att IS
eller Daesh (?) som de kan kallas
det vill säga att de ska krossas,
de är ingen stat, inget land
(Källa: http://www.svd.se/is-isis-isil-daesh-vad-ar-ratt)
invaderade Örnsköldsvik
och sköt ner folk.
Jag vaknade i svett och
tänkte på vad som skulle hända och
vem jag skulle varna...........
När jag var till läkaren frågade han om jag hade katastroftankar,
jag berättade om min dröm för honom
den torsdagen.
På lördag morgon vaknade jag upp och
förstod att något fruktansvärt hade hänt när jag öppnade FB.
Jag slängde mig på tvn och fick veta vad som hänt.
Jag slängde mig på mobilen och smsade mina vänner i Paris.
Tårarna rann när jag tänkte på det hemska,
men också glädjetårar när jag förstod att mina vänner
hållit sig hemma denna hemska fredagen den 13e.
Daesh vill bara skapa kaos och förvirring.
Vi kan bara möta hemskheterna med information och värme.
Hat föder bara hat.
Det är dags att världen samarbetar mot samma hemskheter.
Peace, love and understanding.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0