Jag vill tacka.......

Som riktig författare eller annan pristagare
vill jag tacka ALLLA som stått bredvid och uppmuntrat under färden,
men också några som stöttat mig lite extra under min
magisteruppsats-resa på två år
 
Nr fyra
Tack mor, far, Vibeke och Gustav-i-rymden
som alltid trott på mig.
Har med åren förstått att jag är som
en humla och en foxterrier:
alltså egentligen kan jag inte
men jag biter mig fast mot målet.
 
Nr tre
Tack min käre make
för att du tillåter mig att göra roliga saker,
fast du inte är delaktig och
att det blir lite annat ekonomiskt när jag inte jobbar heltid.
 
Nr två
Tack handledare Inger Landström
för att du har pushat mig,
engagerat dig och
drivit mig framåt.
 
Trumpeter o fanfarer för nummer ett
Tack kära underbara vän Carina
för att du tagit dig tid, lyssnat, läst och
kommit med detaljer i svenska språket och
dess meningsbyggnad.
Ett samarbete på distans som fungerat.
Kan varken med ord eller handling tacka dig tillräckligt.
Men från botten av mitt hjärta och hjärna,
tusen, tusen tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0