Samvetet

In på det nya året har det kommit lite nya saker på Facebook.
 
En sak är att du ska hinna med 100 träningspass innan midsommar.
Snabbt så som attan räknar jag ut att det kommer att vara i snitt
fyra pass i veckan.
Kommer jag att vara med?
NÄ, för jag skulle jaga dessa pass och
helst ligga lite före i 25 veckor.
Så nej tack.
 
En annan sak är att du ska utföra en handlingen för de
fem första som gillar och kommenterar detta på Facebook.
Kommer jag att vara med?
NÄ, jag har fullt upp med att finnas till för mina närmaste
Jag skulle ha dessa fem personer
i åtanken hela tiden och ha dåligt samvete för att jag inte gör det bästa.
Tänker också om det inte skulle vara någon som anmälde sig,
hur dåligt och hur mycket skulle jag då grubbla.
Så nej tack.
 
Alla får göra som de vill,
jag reflekterar över min situation och tackar nej,
med gott samvete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0