Yttrandefrihet

Får jag säga vad jag vill?
Får jag skriva vad jag vill?
Får jag rita vad jag vill?
Svaret är nej.
 
Efter debatten "efter Charlie" har jag funderat mycket.
Vad tycker jag om att ddet ritas karaktyrer?
Allvarligt talat gillar jag det inte.
För en stor del av världsmedborgana tycker att det är fel.
Lika fel som jag skulle säga något annat än chokladboll.
Jag försöker respekterar att andra tycker att det är själsord,
fast jag inte tycker det. 
Jag liksom gillar läget.
Mig spelar det ingen roll vad man kallar saker för,
eller?
Om man kallar små flickor i skolan för "horor",
tycker jag att det är fel.
Kanske för att jag själv hade det rycktet INNAN jag hade gjort min sexdebut. 
Varför inte försöka vara snäll och respektera andra?
Yttrandefrihet under ansvar.
Hets mot folkgrupp
Var går gränsen? 
Hur tänker du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0