Lite entusiasm

Arbetsdagen lider mot sitt slut när en kollega frågar:
- Men Ulrika, hur vore det om du visade lite entusiasm?
Jag tittar lite på henne och svarar:
- Min psoriasis kliar så jag fått stark-salva, mina leder värker, min förkylning går inte över, min handledare har givit mig rejält med kritik och jag har nyss bitit bort en plomb samt att jag jobbat i 10 timmar.
- Ok, svarar kollegan, men lite bara............
Då skrattade jag och hon har så rätt.
Det löns inte att klaga,
det blir lite bättre faktiskt om man är lite glad.
 
Sen vandrade jag vidare till dottern som klippte mig,
gick hem till mannen och
satte mig vid dukat bord.
Efter en långpromenad
då är det lite entusiastiskt och
en ljus framtid väntar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0