Mönster

Börjar ana oråd,
börjar se ett mönster.
Kan det vara en forskningsutbildningsskada jag fått,
när jag ser mönster och analyserar hela tiden?
 
I alla fall har jag på senaste tiden fått höra att jag är sååååå negativ.
Vilket har fått mig att dra åt mig öronen.
Min kära vän M brukar säga:
- Du är brutalt ärlig och lite osmidig!
Så med detta i bagaget har jag börjat 
A N A L Y S E R A.
 
Den korta versionen av analysen är:
"när jag säger vad jag tycker och
inte håller med resten av gruppen,
då är jag negativ"
 
Små lite oskyldiga exempel:
Om någon ska köpa en ny pryl som
jag redan provat och 
sen säger jag att jag slutat använda den,
för att jag tycker det är så hemskt att använda den
HÄR trycks det på OgillaKnappen.
Om alla älskar hundar,
då måste man gilla alla raser.
Om jag säger att jag inte gillar vissa raser,
då är jag negativ.
HÄR trycks det på OgillaKnappen.
 
Om jag klagar på en person,
då är jag negativ.
HÄR trycks det på OgillaKnappen.
Men sen när RÄTT person med mandat i gruppen
håller med....
DÅ trycks det på GillaKnappen.
 
Jag tycker det dock är skönt att umgås med sonen,
då vet jag att både han och jag är ganska ironiska,
småelaka och syniska,
men vi kan garva åt det. 
DÅ trycker vi på Gillaknappen 
 
Kanske du som läser detta
håller med om min negativa sida och
kan ge mig en förklaring.
Kan det vara så att jag är supernegativ och
inte ser det själv,
HUVVA hemska tanke MEN
då behöver jag verkligen få feedback. 
 
Annars så ser  
framtiden ser ut så här:
håll med i alla lägen, smält in, le och ljug. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0