Golf i Gävle

Åtta kvinnor i en buss,
åtta golfspelande kvinnor på väg
åtta på vift.
Så underbart kul, mycket skratt, surr och väldigt trevligt!
 
 
Nedanför Sundsvall var det picknick till middag och 
kaffe och kaka.
Kan säga att vi blev mer än mätt
av allt det underbara vi åt 
 
 
När vi checkat in på hotellet 
skulle vi ses för lite mer surr och ost
innan vi skull göra stan.
När jag klev in,
började alla sjunga.
Jag undrade varför Åsa sjöng,
för hon hade ju nyss fyllt.
Men det var till mig!
Vilken underbar chock!
Sen att de bjöd på en champagne
vars tillverkar jag besökt,
var en slump. 
 
 
Tack alla brudar!
Jag uppskattade det stort,
hoppas ni förstod det.
Jag blev så nöjd 
att stan fick var utan mig,
jag gick och lade mig med ett leende på läpparna.
Som tack var jag chaufför till golfbanan.
 
Underbar lördag.
Fantastisk mat på golfbanan.
 
Hem och tog det lugnt innan vi skulle på
Södra och äta.
Ett kvarter bort fick vi reda på,
men det var fyra kvarter bort. 
Men det var det värt
 
 
Lamm........ 
 
 
Jag åt dock kummel,
eller var det kolja?
 
 
 
 Solbrännor.....
 
 
Jag dricker IPA 
fast alla sade att APA är godare
 
  
 
Mobilgenerationen ?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
På söndagen var det högsommarvärme.
Tydligen varmast i landet.
Här står vi och väntar på banan,
när klockan är typ 10:30 och
det är varmt. 
 
 
Mer golfhelger till damerna!
 

Kommentarer
Postat av: Gun Nilsson

Jag ser 571

2014-05-20 @ 07:48:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0