Annorlunda glädje

Jag var ute med hunden på lunch,
då det kom en tjej som hoppade till.
- Oj,är du hundrädd? frågade jag
- Nej, jag är inte rädd för några djur, svarade hon.
- Vad bra! svarade jag.
- Vet du vad jag ska göra idag? fortsatte hon.
- Nej, svarade jag.
- Jag ska sätta in en p-stav! svarade hon stolt.
- Men vad bra, svarade jag lite förvånat.
- De har ritat på min arm,
jag ska sätta på salva klockan ett och 
sen ska jag sätta in den klockan halv två,
på Ungdomsmottagningen, berättade hon glatt och stolt.
- Lycka till, sade jag.
 
Jag log när jag gick vidare på min promenad,
och tänkte att olika saker
kan göra oss lyckliga och stolta 
i vår herres hage. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0