Tapas

Här är ditt kylskåp,
det ser tomt ut.
Vi ska fara och handla 
EFTER middagen.
Men det gapar tomt på något ätbart
eller gör det det?
För mig är detta en utmaning.
Jag tänker att jag förbereder för mannen.
Men så kommer jag på att JAG ska laga mat
till dess att han kommer från jobbet. 
Jag rensar kylskåpet på allt ätbart.
 
Jag fnissar när jag ser vad jag gör.
Jag gör ju för sjutton "tapas på svenska"
Eller hur!
 
 
Lite älgkött sen helgen, en litenkorvbit som stekes, bit squash med rödlök, stekt potatis som varit kokt, några gammorötter som kokats, en röra av en bit purjo med en slatt turkiskt yougurt.
Goda rester och det bästa vara att min man var så nöjd med att han för en gång skull fick sätta sig vid dukat bord. Så när han frågade vad som var i såsen, lade jag huvudet på sne och sade:
- Massor av kärlek!
Då tittade han på såsen, konstaterade chilisås och sade att han skulle spara resten tills i morgon. 
Det är min romantiska man i ett nötskal.
Eller hur ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0