Enkelt val

Jag funderar på vad jag ska göra dagen efter och 
efter det tar fram lämliga kläder på kvällen,
kläder jag ska ha dagen efter.
Kliver upp på morgonen,
sätter på mig kläderna och 
far iväg.
Men det händer ju inte alltid.
Utan,
jag vaknar och 
vet inte vad jag ska ha på mig.
Nu börjar det halvtimmeslånga garderobracet:
  • på med plagget,
  • fel färg
  • fel val
  • på med nytt,
  • fel känsla,
  • fel val...........
Till slut finns ingen mer tid och
då är det bara att välja och 
förbanna att jag inte tog mig tid
att kvällen innan ta fram kläder till dagen efter.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gun Nordfjell

Kunde ha varit jag då jag jobbade på ÖA. Samma visa varje morgon. Skönt att jag inte har så numera. Jag ryser av tanken. Puss fina du!

Svar: Det är härligt när du kan reflektera tillbaka och känna att nu är du rätt och att du fått perspektiv. Puss
Ulrika Engfors Holmbom

2014-03-22 @ 21:12:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0