En (ovanlig) semmeldag på jobbet

Strömavbrott på stan.
Brandalarm efter det.
Datorn startar inte.
Jag ringer supporten:
- Min dator funkar inte, jag kommer inte åt servern efter strömavbrottet.
- Hur funkar det för dina kollegor?
- De har inga problem.
- Ge mig ditt datornummer så går jag in och kollar. När du får upp skylten, svara ja.
- Ok det är 31
- Nu är jag inne.
- Men jag har ju inte svarat, jag har inte ens fått upp frågan!
- Jag är i alla fall inne, nu styr jag.
- Men jag ser ingenting, kan du liksom vara bakom för jag ser inte att min pekar far runt, som den brukar göra.
Inget svar, sen kommer det:
- Det ser ju jättebra ut
- Ehhhh, du är dataexpert och tycker det ser bra ut? Alltså vi måste nog synka detta med att det ser bra ut. Jag har ju röda kryss överallt!
- Det ser bra ut! Prova nu, suck.
- Funkar inte.
- Du måste starta om, jag väntar.
- Nä det funkar inte!
- Kolla sladdarna och kolla baksidans lampa.
- Funkar..
- Men vad kan det vara för fel på dator 30?
- 30? Men jag har ju 31.
Tystnad.
- Men den datorn är ju helt död!
- Ja, jag vet, det är därför jag ringer.
- Men vilken dator har jag varit in i?
- Jag har ingen aning! Inte min i alla fall. Visst tyckte du att jag var lite underlig mitt i allt supportande, när du såg att det var bra och inte jag. Eller hur?
Tokgarv från oss båda. 
- Jag undrar vad den person tyckte vars dator jag var in i tänker. Och varför svarade den ja, när jag skulle in i den?
LOL, igen.
 
En stund senare kommer en kille in
och  har en fråga,
samtidigt som han frågar om vi är Lärcentralen,
- Nja inte riktigt, svarar jag, men ställ din fråga.
- Vad kan du om benbrott? Jag tror jag har brutit fingret.
- Tror du ska till sjukhuset för röntgen.
- Men är inte detta sjukhuset, det står ju på dörren.
- Det står Lasarettsgatan..................
 
Kvällen blev lugn med spinning och en halv semla.
Det blev 2,5 semlor under hela semmeltisdagen. 
 
Denna ovanliga jobbdag............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0