30 år

Idag för 30 år sedan blev jag "ihop" med Stefan.
Alltså var har dessa år tagit vägen?
Hur kommer det sig att jag kan ha ett förhållande i 30 år,
och är själv inte en dag äldre än 27? 
Hur kan det ha gått  nästan 10950 dagar sen vår första dejt? 
Alltså vi pratar om ett annat årtusende!
 
Hur kan det då ha hållit så länge?
  • Värderingar. Vi har varit överens om barnen och ekonomi framför allt
  • Diskussioner och ifrågasättande. Vi behöver inte tycka lika.
  • Våga visa känslor oavsett om jag är arg eller kär.
  • Aldrig ta varandra för givet.
  • Humor och glädje
  • Ge varandra frihet "trust"
  • Hitta en gemensam hobby
  • Lösningsfokuserat familjearbete
  • Jämlikhet: Att hjälpas åt med mat, städ och barn.
Kanske det är det eller så är det bara en jävla tur, 
vad vet jag!
 
Men i alla fall,
grattis till oss för att vi är där och
TACK käre make för att du har stått ut!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0