Poliskontroll

Om jag skulle vara polis i Örnsköldsvik
då skulle jag stå vid Viktoriaesplanaden 
VARJE MORGON!
För då skulle de kunna bevittna
NÄR jag blir påkörd.
Jag har förstått att det är inte
OM jag blir påkörd utan NÄR.
Fattar inte att det ska vara så dj-la
svårt att hålla en hastighet och
dessutom ha koll på korsningar och
övergångsställen. 
Till och med NÄR jag står 
vid vägen och 
har massor av reflex,
så ser INTE bilföraren mig. 
Förr när jag var modig
då klev jag bara ut.
Nu törs jag nästan inte gå över OM 
en bil stannar.
För det är trots allt tvåfiligt. 
Sååååå om jag vore polis,
så skulle jag stå där och 
bötfälla alla OCH
kanske polisen skulle vara en liten varningsklocka.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0