25 år

Då var det dags att få ta emot guldklockan, 
eller rättare sagt ett presentkort 
så där fredagen den 14 februari
alla hjärtans dag.
 
Började med att bli stylad av dottern på Lenas frisörer.
Sen vidare till Brux där vi först fick en välkomstdrink.
Det var ingen bordsplacering 
så vi valde att sitta med
Åsa o Göran
Anna-Lisa o Gunno,
Anna-Lisa var ju min vapendragare för kvällen.
 
Underhållning av Estet-elever.
Jätteduktiga!
 
 
Först fick alla 102 kommunanställda komma upp på scen,
uppropade av Glenn Nordlund,
Johanna Näslund gav oss kuvertet och
Omnell tog kort.
 
 
Sen var det förrätten
Nja, det var mycket mördeg och
dekorationen var ............annorlunda
på MoDo-tallrik.............unikt?
 
 
Klyftpotatis och svampsås
kom fram först lååååångt innan oxfilén.
Chokladcylindern var en fyrkant till efterrätten.
När den var gjord då fick jag och Anna-Lisa hålla tacktal.
En power point med vår 25 åriga resan i kommun.
 
Sen var jag trött.
Askungen sov kl 12.
Kände mig nöjd och 
tänkte på att jag inte var äldst och 
inte hade den svartaste klänning.
 
Och tänk att mina föräldrar fick mig anställd redan som 2-åring,
för jag är ju bara 27+
Eller hur!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0