Helgen som va

Fredagen blev en fredag med Idol och lite nervöst
i och med att Emmy med pojkvän var hos oss.
Nervöst med tanke på att Emmy skulle pröva för gesällbrevet
på lördagen
och hon låg i vår soffa och kände förkylningen knacka på.
 
Upp tidigt på lördagen för att vara modell.
Modell i permanent för min kära dotter.
Det blev lockigt.
Laddade om och for till Umeå
med min man och svägerskor med respektive.
Klungan stod på schemat med hotellnatt.
men först middag på Köksbaren.
Supergott men ack så kraftig mat för mig.
Men jag hade ju inte behövt beställa in den största entrecotén med getostpotatisgratäng.
Vi satt längst fram på föreställningen och
ja, jag skrattade gott.
Lugnt i hotellbaren innan vi kvällade in.
 
Hotellfrukost,
behöver jag säga mer innan vi for hem igen.
Hem till ett hem som behövdes rensas.
Rensa i röran är underbart.
 
Lång helg tycker jag
bäst på helgen var nog att min älskade dotter
lyckades så bra att hon blev godkänd.
Hon har nu sitt gesällbrev som frisör.
Hon var den enda av tre som klarade sig.
Modershjärtat svämmar över av stolthet
och tänk att du nyss,
Emmy,
gick färdigt grundutbildningen och
var då en lycklig student.
Nu är du "färdig" frisör.........
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0