Att fastna i ord

Epistemologi
Ontologi
Positivism
Antipoitivism
Angreppssätt
Metod
Logos
Patos
Mitt stora dilemma är ord.
 
Ord som jag inte försår innebörden av.
Jag hör ordet,
jag ser ordet och
jag förstår det inte alls.
När jag också läser det på engelska,
kan villigt erkänna
det blir inte lättare.
Så där sitter jag och 
läser och
förstår inte innebörden 
för att jag inte förstår orden.
Jag är helt plötsigt dyslektiker på termer.
Ge mig en skönlitterär bok på 300 sidor,
jag läser den på två dagar och 
jag kan redogöra för vad den handlar om
och jag kan "tycka om den".
Ge mig en sida på engelska med termer och
det tar två dagar att läsa den och 
jag kan inte sammanfatta den.
Hmm, värt?
Varför gör jag detta?
Vad är meningen?
Men när jag sitter där och 
polletten dansar ner,
då är det så roligt!
 
Men nu känns det som om den aldrig ska droppa ner.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0