Dagens fundering

Jag har bestämt mig för att ALDRIG mer gå på diet.
Nu vet jag att man aldrig ska säga aldrig,
men just nu funkar det.
Läste precis som killen som gått ned 104 kg
med hjälp av någon sorts "matdryck".
Det har jag också gjort,
gick ner och
gick upp igen när jag började äta.
Denna jojo-bantning har jag alltid levt med,
tills jag sade nej tack till dieter.
Och du ska veta vad bra det är nu när ALLA går på 5:2 dieten.
För jag behöver inte ens fundera,
det säger tom min man!
Men så slår det mig att det är kanske ok med dryck,
när man är JÄTTEfet och behöver komma igång.
I mitt fall är det
inte än så länge JÄTTE,
men jag måste ju i stället leva rätt hela tiden.
 
Träningen är inte problemet,
problemet är att jag älskar att äta många saker och
mycket av många saker.
Kan jag bara få detta
många saker att bli färre,
då blir det bättre.
Liten tallrik,
äta oftare och
dricka mer vatten.
 
Kan säga att jag älskar slisk och godis,
men det är inte ett problem
i vardagen.
Jag tuggar tuggummi istället,
för att jag ofta får syraattacker på tänderna,
och det stillar mitt sötbehov.
 
Jag är nog lite missbrukare när det gäller mat,
för jag skriver om mat och
intag gamska ofta.
Men så länge jag reflekterar och skriver,
äter jag i alla fall inte.
Men vid nästa lunchdate tänker jag äta pizza,
på Il Padrino,
för att sällskapet vill och
för att när italienare bantar får de äta mycket pizza,
så det går bra för mig också,
för jag går ju inte på diet ............remember!

Kommentarer
Postat av: Gun Nordfjell

Klokt! Jag bestämde mig för ett tag sen att nu får det också vara nog med dieter. Jojo bantning är inte heller bra för kroppen. Då folk slutar med 5:2 dieten vad händer så. För de kommer att bli less på att inte äta två dagar i veckan, tänk vad många goda mål de missar i sitt liv. Är det åldern som gör att vi tänker som vi gör? Har vi blivit klokare? Puss du är fin som du är!

Svar: just det där "missar" har jag blivit så rädd för när det gäller mat. Gun, det har med åldern att göra. Vi har passerat 27 och blir kloka 28åringar ;)
Puss
Ulrika Engfors Holmbom

2013-10-29 @ 09:39:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0