Fredag o lördag 24-25 maj

Min man veckopendlar i perioder.........
Denna helg är jag alltså ensam med min hund.
 
Så efter fredagens underbara spinningpass,
var kvällen min.
Hem, duschade och åt,
sen jagade jag sällskap
för golf!
Men den enda som ville med var Decibell,
so off we went.
Väl på rangen var det lite folk,
men väl en gammal bekant som PRECIS tagit grönt kort.
Han tvingade jag med ut på banan,
fantastiskt roligt,
fantastiskt duktig var han och
en fantastisk kväll.
Jag hade shorts och tshirt fram till 21:30 då jag for hem. 
Väl i bilen fick jag ett sms av Katarina,
lunch eller middag på utflykt i morgon?
Jag valde lunch och tänkte vidare,
om jag vaknar kl 06:00 i morgon hinner jag spela en runda innan lunch.
Jag vaknade 05:14.
Så här såg det ut på Puttom strax innan kl 06:30
Tror det är första gången jag är första spelare på plats och
se att det är den enda bilen på parkering!!!
Konstigt, eller hur!
 
 
Vackra hål 12
Fast det är ett j-vla skit-vatten hål. 
Men jag testade klubbor här och 
fick över 3 av 4 bollar,
2 faktiskt studsade på vattnet 
likt en macka och 
sen upp på green. 
LOL!
 
 
Det gulligaste dasset på Puttom med en fantastisk utsikt.
 
 
Vid 10-tiden var det dags för fika och 
sen till affärn för inhandling av efterrätt.
 
Hem och vila och
sen till Hörnett för att hämta kära familjen L med hundar.
Sen bar det av igen.
Kan säga att Decibell var lite brydd,
först 18 hål på golfbanan och sen utflykt?
 
Så käre far, var är vi?
 
 
Sämre läge kan man ju softa på en högsommardag den 25 maj.
 
Kattis bjöd på en fantastisk lunch
Rödbetssallad med oliver och fetaost,
underbart gott!
Den åt vi INNAN alla började softa.
 
 
Skyndade sen hem för att förbereda en trerätters middag på en timme.
Gick superbra!
Jag hämtade gästerna också,
det var min mor, moster Sigrid och moster Edit eller 
som de kallar sig,
systrarna Rosenblom.
När de kommer blir jag så nöjd,
är så glad att få bjuda igen,
att få se dem tillsammans och 
det är nog ända gången jag är bäst i ALLT!
Jag kommenterade och sade att 
när jag är dum och elak ska jag bjuda hem er för att stärka mitt självförtroende.
Då spänner Sigrid, + 90 år, ögonen i mig och säger:
VEM tycker att du är dum och elak? Nästa gång säg till mig så kommer jag och........här knyter hon näven.
I love them!
Min andra moster har underbara kommentarer och uttryck och
hon är vansinnigt modeintresserad.
När vi skulle kolla på mina tavlor, 
var Sigrid superintresserad 
medan Edit hittade andra saker att kommentera och 
när hon hittade mina hög-klacke-skor,
DÅ blev hon imponerad.
Sen plockade jag fram datorn för att visa vad alla mina kusiner har för sig på facebook.
Det var ju en höjdare att jag bara kan ta fram info från "den där datan".
När sen kusin Lars skickade sin adress på en gång, 
efter att jag skickat meddelande till honom, 
kan jag säga att de var imponerade.
Tack snälla kusin för det, det uppskattades mycket! 
Snart får du nog brev eller kort!
 
Eller vad tycks om systrarna Rosenblom?
 
 
Jag skjutsade sen hem dem,
for hem och satt på balkongen.
Min kära dotter och måg kom förbi,
med ett PAKET
som jag ska öppna diret på söndagsmorgonen!
Decibell vill nog att det ska ligga på annan plats under natten......
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: gugge

Söta gulliga mostrarna Rosenblom! Tur du bor i Övik och kan ta "hand om dem" Det värmer i hjärtat. Vi har tillbringat helgen i stugan, och igår var vi på Kosläpp, sen hem till Gibbes mor för morsdagsfika.
Kram, kram!

Svar: Tar hand om dem för sällan ändå. Men skönt när man bara med en veckas varsel kan få ihop dem. Igår tyckte de att detta skulle bli en tradition, att vi samlas dagen innan morsdag och äter middag. Är i alla fall glad att vi inte var på restaurang, för det blir för surrigt för dem, för mycket ljud. Kram
Ulrika Engfors Holmbom

2013-05-27 @ 09:24:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0