Kabeljakt

Jag älskar att dokumentera och 
ta kort med min lilla kamera.
Jag gillar inte att ta foto med min mobil,
för den är fläng.
När jag nu ska lägga in alla bilder och 
skriva på min blogg
hittar jag inte kabeln 
som gör att kamera och 
dator får kontakt.
Kontaktsvårighet uppstår!
Då kommer frågan:
- Om jag vore en kamerasladd,
var skullle jag då ligga och gömma mig?
Kan säga att jag har letat,
och letat
och letat
och letat.
Nu funderar jag på om jag ska leta något annat.
För häromdagen letade jag efter en bild,
på jobbet,
och hittade Vance Peavys metod,
som jag letat efter veckan innan.
Tänk vad mycket man hittar när man söker något annat.
MEN vad ska jag nu söka för att hitta kabeln,
eller bara vänta på devisen,
allt som inte är stulet kommer tillbaka.
Men då har ju min blogg blivit alldeles för bildfattig!
GRIN!
Eller kanske det är ett tecken på att jag måste börja använda mobilkameran,
vem vet..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0