Helgen som va`

Fördelen med att vara ensam hemma är att jag får göra precis som jag vill utan att ta hänsyn.
Tycker att det blir mycket av det hemma och på jobbet.
När jag är ensam hemma är det liksom jag och hunden.
Jag väljer då vad jag vill och måste göra.
Så hela helgen har gått åt till att vara jag
 
Fredagen bestod av jobb,
köpte färger,
spinning,
handlade,
ut med hunden,
duschade och 
åt som vanligt omellett
 
 
Sen målade jag 
ingen tv och 
lade mig tidigt.
 
Upp med tuppen vid halv sju.
For till mor för att skotta.
Ut med hund först och 
blev skeptisk om skottningen skulle kunna bli av
för det var -20 och blåst och skare.
Men det gick av bara hejsan.
Mor har nämnligen bara fått upp balkongdörren 10 cm
Det har liksom rasat från taket
 
 
Men till slut kom dörren upp...
 
 
Och sen hittade vi ett bord...
 
 
Och mor blev nöjd.
Om min karma växte.
 
Sen hämtade vi sonen och for på second hand.
Galet mycket folk.
Galet ställe.
Galet mycket rat. 
 
Alltså vad tycker vi om denna "prynad" som var cirka 15 cm bred
Alltså VAD ÄR DET?
 
 
Sen på Jysk,
vidare skjutsade dottern på jobbet, Ur och Penn.
Skjutsade hem sonen.
For på Elgiganten och köpte billig, enkel micro till mor.
Hem till mig och åt lunch,
fiskbullar och potatis.
For på stan för att miljöträna hunden och 
mor småhandlade lite.
 
Jag fick presenter <3
 
 
Sen skjutsade jag hem mor,
installerade micron till henne.
Till sonen för att spela in ett spinningpass för Spin Of Hope den 23 mars.
När jag kom dit hade jag inte med mig min dator.
Jag gick ut med hunden.
Sonen tog bilen och hämtade datorn.
Fixade in alla låtar i min dator.
Skjutsade hem hunden.
Sonen och jag for och såg på ÖIBs damer spela innebandy. 
Kul att se matchen och träffa bekanta.
Tråkigt att de förlorade.
 
For sen för att köpa thaibox x 2
For hem och åt framför Mello.
Sonen fick in passet i min mobil.
Jippi!
Skjutsade hem sonen.
Parkerade sen bilen för natten.
 
Alltså vad jag har kört bil under lördagen!!
Men å andra sidan sade jag att jag skulle vara nykter och
bara köra bil hela helgen nu när jag hade tillgång till den.
Jippi!
 
For hem och lade mig i soffan för att se färdigt Mello och
datorisera lite.
Ut med hund.
Hon och jag stöp i säng kl 23. 
 
Vaknade klockan sex 
efter sju underbara timmars sömn.
Slängde på två maskiner tvätt.
Ut med hund.
Städade och piffade i nya badrummet.
(se tidigare blogg "Nya badrummet")
Städade sen hallen som blivit drabbad av badrumsrenoveringen.
Frukost.
Och sen väntade söndagen på att jag skulle komma ut.......
 
Fortsättning följer..........
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0