Drömmar

De drömmar jag minns är de drömmar som jag ska minnas.
Syftet är olika, men förr eller senare kommer en förklaring.
Eller så är det en reflektion av olika händelser som jag varit med om under veckan.
Här kommer ett exempel.
 
Jag vaknade upp i en dubbelsäng mitt i natten mitt i skogen, under bar himmel och jag rökte. Ville inte visa min dotter, (som här var i 10 års-åldern igen, jag känner igen hennes långa hår) som låg bredvid att jag rökte. Så jag klev ur sängen och började gå. Då satte Disneyland igång ett fyrverkeri i den stjärnklara natten.
Jag hittade en stuga, gick in och det var hur stökigt som helst och dyngit. Väldigt opiffat . Där är en kvinna som jag gillar, en rolig bekantskap, men hon bor inte där, men hon är glad att se mig. Vi sätter oss vi bordet och hon undrar hur jag mår efter nattens fest. Jag fattar ingenting....
-Men hallå, säger hon, vi har ju druckit detta, fortsätter hon och visar mig en 75a explorer som vi blandat treo i. Hon säger,
-Jag har lagt ut det på FB men jag visar bara numren som står längst ner mot botten.
Jag blir lite glad för bilden kommer jag ihåg, annars har jag inget minne av vår fest.
-Men sen säger jag till kvinnan, det stämmer inte, jag sov i min säng 21:10 igår kväll.
 
Och då är jag nöjd igen och byter dröm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0