Mobilburen

Vi skyller på ungdomarna att de BARA sitter med mobilen i hand.
Men är vi vuxna någe bättre?
 
Nu har jag varit ut och rest
(sett att det är viktigt att vi checkat in,
att vi visar maten vi äter)
flugit
(har du tänkt på att det är mer viktigt att sätta på mobilen när man landar med flyget,
än att plocka ihop sina grejor och
organisera en utfärd)
är spinningledare
(mobilen är tidsfördrivet innan uppvärmningen
den ligger också nedanför så att man ser när det händer något,
genom att den blinkar till)
och
jag har observerat
i andra länder.........
NÄ, vi vuxna är inte någe bättre!
 
Läste just en studie
om att typ
förr ignorerade föräldrar sina barn genom att alltid göra något annat,
typ städa, tvätta...........
Idag spelar, pratar, messar eller tar kort med sin mobil,
när de ignorerar sina barn.
Jag är övertygad om att nästa generation
kommer att ha mutering,
mobilen finns redan i handen med display,
eller alla har glasögon eller.............
 
I alla fall har Zelda hittat en bra liknelse tycker jag.
 
 
 
http://www.aftonbladet.se/wendela/article15350411.ab

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0