Utflykt med mor

 
Du får bestämma vad vi ska hitta på
uppmanade jag min mor
Hon funderade.
Hon ville gå en promenad runt Hörnsjön,
en tur på 1,5 km.
Först köpte vi cigaretter och 
sen for vi upp i duggregnet.
 
 
Mamma är noga och 
tog på sig överdragsbyxor och
sen tog hon med handväskan 
för det hade varit inbrott i bilar dagen innan.
Så börjar promenaden,
med att hon gräver i väskan och
går sakta framåt.
Jag undrar vad hon letar,
tändaren svarar hon och 
går sakta framåt.
Till slut uppmanar jag henne att stanna för att leta.
Den finns inte 
fast den är blå och alltid ligger i väskan.
Kolla fickan uppmanar jag henne.
Där ligger den aldrig,
får jag till svar. 
Men ops,
denna gång gjorde den det.
Sen tänder hon ciggen.
Hon stannar och tittar på skogen,
och konstaterar att det var länge sedan hon var där. 
 
 
Sen konstaterar hon att det infe finns papperskorgar.
 
Jag hinner ta kort och svara på sms,
samtidigt.som vi går. 
 
 
Uppför backen vill hon inte.
När vi har 150 meter kvar, 
vill hon vila och röka, 
igen.
Tur det finns en bänk.
Sen går vi till bilen,
 
Oj en groda..
 
 
Själva promenaden tar 55 minuter.
Det blev inte något konditionspass.
 
Jag undrar om hon vill göra något mer,
hon kan inte bestämma.
Jag bestämmer att vi far och fikar på Lundbergs bageri.
Trevligt och
sen vill hon hem för att vila.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0