Flyttångest igen!!

Kartonger, kartonger, kartonger,
smuts, grus, kaos och
i allt detta ska vardagen fungera
när egentligen
all energi går åt till att planera, organisera och packa en lägenhetsflytt,
tvåhundra meter!
 
Åsså alla måsten:
ändra adress,
flytta försäkring,
när ska internet flyttas,
vem ska meddelas,
full koll ?!?!
 
Åsså alla dessa beslut om ting:
ska köksbordet eller matsalsmöbeln vara kvar?
ska just denna kopp i en kartong eller till Må Återvinning?
Den fula vasen från faster Agda som jag fick när jag var fem, ska den med?
(meningen ovanför är påhittad)
Min man hade en annan teori,
vi tar med allt och sen väljer vi på plats,
för han kan inte ta onödig beslut nu.
MEN hallå,
då fick jag ett frispel!
Han menar på allvar att vi ska bära upp ALLT och
sen styra runt ALLT för att se hur det passar och
vad vi behöver ur kartonger och sen välja.
Suck, vi är olika!
 
Just nu skulle jag
med min tidsmaskin vilja ta mig två veckor fram i tiden.
Då allt är på en plats och
det gamla är avslutat.
Då kan vi börja om och
njuta av det nya.
Lääääängtar!
 
Tänk då vi har flyttat,
då är det jag, min man och min hund
i en lite mindre lägenhet,
men med usikt över staden,
mindre yta att städa,
större kök och
lite närmare staden.
I oktober ska jag bara njuta
av att allt ståhej har lagt sig!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0