Inför sommaren

Fästing Borttagning

Våren är tillbaka och tecknet kommer snart att visa sig.

Här är ett bra sätt att få dem bort från dig för att få dig själv, dina barn eller dina husdjur. Vänligen vidarebefordra till någon med barn, jägare eller hundar, eller någon som kliver utanför in i sommaren!

En skolsköterska har skrivit information nedan - tillräckligt bra för att dela - och det fungerar verkligen!

"Jag hade en barnläkare som berättade vad hon anser att det bästa sättet att ta bort en fästing.
Detta är bra eftersom det fungerar på de platser där det ibland är svårt att komma med
pincett: mellan tårna, i mitten av en fullständig chef för mörkt hår, etc. "

"Applicera en klick flytande tvål på en bomullstuss. Täck fästingen med tvål-indränkt bomullstuss och badda det några sekunder (15-20), fästingen kommer spontant lösgöra sig och hålla sig till bomull när du tar bort prop.
Denna teknik har fungerat varje gång jag använde det (vilket var ofta), och det är mycket mindre traumatisk för patienten och lättare för mig .. "

"Om någon är allergisk mot tvål, kan jag inte se att denna teknik skulle vara skadligt på något sätt. Även hustrun till min läkare ringde mig om råd eftersom hon hade en fästing på ryggen att hon inte kunde nå med pincett. Hon använde denna metod och genast kallade mig tillbaka för att säga att det fungerade!

Vidarebefordra detta till någon som behöver denna behändiga tips.
 
Från Facebook  Leslie Bailey
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0