Franska drycken

Lär mig alltid något nytt att dricka i Frankrike.
Toppen att ha de som kan provsmaka innan vi kommer.
 
Den nya drycken denna gång
är en öl som inte smakar öl eller cider,
utan sött citrus och 
svalkande kall är den gudomlig:
Panach´
 
Öl går ju alltid ner fast det inte är franskt
 
 
Kaffe creme är ett måste när jag är ute
för espresso dricker jag inte.
Det konstiga är att jag gärna vill ha j-vligt onödigt vitt socker i också!
Mumma!
 
 
Och jag har lärt mig att älska champagne,
och jag har lärt mig att det finns MÅNGA olika sorter
 
 
Vatten i alla former och
ett gott 1,5 liters vin.
Det rekommenderas att köpa en sådan stor flaska 
istället för två när man är på middag för fler.
Mmmm
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0