Radio

I min mors hem fick man bara lyssna på nyheterna
när de sändes på heltimmen.
När deras far var borta brukade de tjyvlyssna.
En spejade efter fadern,
när han var på intågande,
stängdes radion av och 
alla hittade på något annat.
Morfar kom då in,
lade handen på radion och
konstaterade att de hade lyssnat.
Hmmmmm
 
Idag lyssnar vi väl mest på ljudböcker och reklamradion.
Jag lyssnar på radion när jag åker bil.
Då gärna på P3 och P4.
 
På väg hem från min mor idag söndag,
sändes P3 dokumentär.
Ett läskigt informativt tema om vår förgiftade Östersjö
där även Domsjö fick sig en känga från 80-talet.
Väl hemma fortsatte lyssnandet i sängen.
 
Hur ofta lyssnar vi på något "gratis"?
Hur ofta tar vi oss tid att bara lyssna?
 
Hoppas att radion lever kvar,
så jag kan lyssna och lära mer,
istället för att jag ska vara låst vid tv. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0