Transport kommunikation

Går in på sidan DinTur
 
 PS tycker faktiskt att Felix från Västerås hade en bra kommentar om namnet,när han var yngre.
Han sade något såhär:
- Din Tur? När är det min tur? Eller har jag otur?
När jag förklarade vad det stod för, tittade han med stora ögon och
undrade då om folk förstod att det var en hållplats för buss.
 
Söker en busstur från Örnparken till Roddaregatan.
Klickar in och ser listan.
En noll fem står det, fast jag tagit klockan 1elva.
Fattar inget,
tills jag förstår att det är tiden på färden.
Nu fattar jag ännu mindre.
Då ser jag,
Roddaregatan i Trelleborg.
Suck!
Varför får man inte en rad till att fylla i när man söker busstur?
En rad där det står: Välj Stad!
 
För många år sedan,
skulle min kollega ringa till SJ för att åka tåg.
Där skulle man med rösten tala om vart man skulle.
Jag stod bredvid när hon sade Uppsala ungefär tio gånger,
för det automatiska örat hörde många andra städer men inte Uppsala.
Det slutade med att hon fick ringa SJ och
ställa sig i den oändliga telefonkön.
 
Kommunikation och dialog är nog svårt när man har en person framför sig.
När man ska kommunicera på annat sätt,
blir det inte lättare och
det krävs ännu mer information och kommunikation.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0