Lunch

En dag i veckan måste jag gå hem och
gå ut med hunden.
Jag gör det så gärna,
med tanke på att min man går hem fyra luncher i veckan,
för att göra samma sak.
Varje gång jag ska hem,
fantiserar jag över vad jag ska äta till lunch.
 
Soppa stod på menyn sist,
Stefans goda tomatsoppa med cremefraiche,
med Rustik-bröd, ost och mjölk.
Pricken över iet blev att jag även fick tidning på köpet.
Lycka!
 
 
 
När jag värmt soppan 
stannar jag upp och 
ser den öppnade vinflaskan.
Som vi hade i köttgrytan på Fars dag.
Lite frestad blev jag kan jag villigt erkänna.
Men skrattade snabbt bort det när jag visste 
att jag skulle på information med mina syvkollegor 
och facket.
Eller rättare sagt jag skulle på jobbet en vardag!
 
Men om jag bott i ett annat land, hur hade jag tänkt då?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0