Semester

Minisemestern med min man och hund,
bestod i en bokresa till Piteå.
Alltså jag läste bok och
min man körde bil.
En lysande uppdelning.
 
Första dagen var mest att ta sig runt på banan,
men ett trevligt par från Piteå.
Min man spelade ok,
jag var i alla fall under hundra.
 
En liten misslyckad middag,
pytt-i-panna och hamburgare med dryck,
innan fotbollen.
 
Jag orkar bara en match,
så jag somnade till förlängningen och
straffarna som mitt kära Englands-lag förlorade till Italien.
Tur Spanien är kvar i EM-tuneringen!
 
Samtidigt var det svårt att sitta på köksbordet,
och i våningssängen var jag tvungen att ligga,
och då är det ju sovläge.
 
 
Decibell var rädd att bli lämnad i Piteå,
hon garderade sig....
 
 
Dag två på vackra Piteå GK
 
 
 
Och med en röd tee....
 
Sen bar det iväg till Skellefteå för att hälsa på kära Gugge, Gibbe, Hedvig och Tjocka Khan.
Tänk att jag inte får närbilder på Gugge och Gibbe utan bara på kattorna.
Fattar inte?
I alla fall var de misstänksamma mot Decibell.
Decibell sökte skydd hos husse och ville inte se på dem.
 
 
Gugge sade:
Och när ni kommer hem frågar folk;
vad gjorde ni i Skellefte?
Jo, de drog ut oss på kyrkogården....
Kunde inte ha sagt det bättre själv,
men väljer att citera kusin.
 
Vi letade en grav....
 
 
 
....som vi inte hittade.
 
Kunde dock besöka vår morfar och mormors grav.
 
 
Lite makabert men också rogivande,
på någe sätt,
i alla fall när det är ljust ute.
 
Måste också tillägga att vi fick en god middag och
vi pratade lite annat också.
Tills vi for hem efter en god natts sömn.
Vi passade på att köpa bröd i Lövånger och
sen släppte min man av mig på Puttom
för att spela ÖA-golf med Håkan.
Idag mötte vi två gentlemän på 14 år....
och jag menar verkligen gentlemän.
Synd bara att vi vann.....
men det var ok för dem i alla fall,
när de skulle få spela en ny match.
 
Hemma igen, till den egna sängen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: gugge

Ha, ha, det är inte helt fel att gå på "gravletning" i skellefteå:-) Kul att se er. Kram!

Svar: Kul att se er också..... Kram fniss
Ulrika Engfors Holmbom

2012-06-28 @ 16:38:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0