Sommarpratare

-Nej, inte en politiker!
Var min reaktion när jag såg gårdagens sommarvärd i P1.
Jag som skulle sortera in papper i pärmar,
tänkte att det skulle bli bra att lyssna på under tiden.
Suck och elände!
Kände att jag drog på att sätta igång radion,
det hade gått 10 minuter när jag började lyssna,
motvilligt.
Idag ångrar jag att jag missade de första 10.
 

Landsbygdsminister (c) Eskil Erlandsson

hur kul låter det egentligen?

Efter programmet fanns en varm, glad känsla kvar.

Denna lågmälda smålänning hade dessutom en behaglig berättar röst..

När jag sen kom hem,

sade jag till min man;

-Jag skulle kunna rösta på Centern bara för att ha hört honom!

 

Och jag som har en stor förutfattad mening när det gäller politiker.

I min "Sommarpratar" värld väljer jag inte vem jag ska lyssna på,

jag väljer den dagen jag har tid,

det medför att jag lyssnar på folk som jag i vanliga fall skulle rata.

Daniel Ek, grundare av Spotify är också en jag skulle ha undvikit men som var sååå intressant.

Kanske kan säga att jag vidgar mina vyer?

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0