Bröst - fundering

Ett stort bekymmer eller något helt naturligt,
det är bröst.
I helgen hamnade vi i en diskussion om bröst.
Någon tyckte att det var ok att operera sina bröst om de var för små.
  • Hur vet man att de är för små?
  • För vem är de för små?
  • Vilken funktion ska dagens bröst ha?
Jag har några i min omgivning som har lidit över sina stora bröst.
De har givit dem ryggproblem och
också hindrat dem från att motionera.
Och så finns de personer som vill ha jättestora för att de känner sig fula
och okvinnliga,
men hur snyggt och propotionerligt blir det med fööööör stora bröst.
Kan man sen sova på mage?
Själv hade jag stora bröst under amningsperioden.
Kände jag mig snygg;
Nej, jag kände mig mer som en ko,
med ett slappt underliv och en slapp mage.
 
I mitt fall undrar jag om jag ska operera bort brösten,
för att bli en bättre golfspelare.
De hindrar mig att göra den mest optimala rörelsen i svingen.
Skojar bara,
de får sitta kvar där de är,
jag lägger pengar på annat än att operera min konstiga kropp
som bara är min.
Jag får väl duga som jag är,
får vara glad att folk vill umgås och älska mig precis så här.
Men förresten:
Jag har ju faktiskt modellkropp enligt hon som sydde min brudklänning!
Hon konstaterade då,
i slutet av förra årtusendet
att:
- Över byst och stuss har du modellmått,
men inte midjan och så är du 25 cm för kort!
Jag är glad att jag i alla fall hade 50% rätt kropp......
 
Sen har jag hört att det finns standardlängd på bröst.
Om de blir för långa kan man faktiskt få operera dem för att de inte ska skava i byxlinningen,
eller kanske för någon annan anledning.
Då mäter från axeln ner till bröstvårtan.
Hörde om en kvinna som hade en meter och femton centimeter långa bröst.
Hur långa har du?
 
Det mäktigaste
och mest lyckliga
jag har sett i bröstväg,
är en så kallad "ladyboy" i Thailand,
som opererat in bröst i sin pojkkropp.
Alla hans vänner var där och kände,
han kunde själv knappt låta bli att ta på dem,
offentligt.
Där kanske det är ok,
när man föds med fel kön eller
i fel kropp.
 
Tror jag funderar vidare i sommaren.....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0