Störd

"Det blir inte alltid som man tänkt sig"

För mig kan det vara jättejobbigt och
jag kan störa mig på det en hel dag.
Som exempel i helgen.

Störd ett:
På lördagskvällen längtar jag efter att få lägga mig tidigt och
få sova ut på söndagsmorgonen.
Grannen har förfest till ok tid,
cirka 23.15.
Men sen har han också efterfest i icke-ok-tid,
03.15-04.44
Det stör mig!

Störd två:
Min hund har sovit som en stock under natten och
väcker mig kl 09.00.
Jag kämpar mig upp och vad gör hunden;
jo, lägger sig på sidan och somnar om.
Något störande!

Störd tre:
Kommer ner i tvättstugan och
ser att någon håller på att torka tvätten enbart.
Törs jag sätta igång en maskin eller ej...
jag avvaktar.
Lite störande när det visar sig att jag kunde ha börjat 30 min tidigare.

Störd fyra:
Helt plötsligt står min familj i hallen.
Jag som trodde att jag skulle få vara ensam hemma hela dagen.
Irriterande störande när jag känner att jag måste planera om dagen.

Störd fem:
Går ut med min hund.
Hon vill inte gå.
Hon sätter sig och
sitter kvar fast jag går ifrån henne.
Super-duper-störande!!

Många störande moment kan det bli på en dag.
Men så tänker jag,
det är löjliga I-landsproblem,
och får gå vidare till en ny dag.
En dag med färre störningsmoment


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0