Skådespelare

Varför blev jag inte skådespelare?
Det måste ju vara det mest varierade yrket som finns.
Tänk att ena dagen vakna upp och spela rövare,
nästa dag som förvirrad vetenskapsman,
sen kanske snygg Bondbrud och
Ofelia i Hamlet.
Kan inte se att jag skulle skådespela på en lokal teater,
btw.

Varför tänkte jag inte på det?
Hur tänkte jag när jag var tonåring......

Just ja,
det var ju mest sport
killar, kompisar och
att vara obstinat i skolan.

Men å andra sidan så var jag ju skådespelerska i mitt liv.
I skolan var jag en obstinat person med självförtroende,
hemma var jag tyst och osäker,
i fotbollen var jag rätt elak och
med kompisar hade jag rätt kul och skrattade.
 
Varför såg inga mina talanger då?
Kanske för att jag också var så tydlig att jag skulle blir journalist,
när jag träffade min studievägledare på Nybyggeskolan.

I mitt nästa liv ska jag bli skådespelare!
Just ja,
jag ska ju blir kastrerad hankatt.

Får fundera lite till.......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0