Ögon

Jag kom ihåg att för tio år sedan,
då hade jag en arbetskamrat som opererade bort sin närsynthet.
Jag ville också,
men fick höra att jag hade fel synfel.
Översynt gick inte att operera.

Sen har jag ju sett dessa reklamer från Koskela och Mimira och
tänkt att nu har utvecklingen gått framåt.
Jag kan ju fråga om också jag kan operera bort lins- och glasögontvång!

Sagt och gjort idag åkte jag iväg med en bästis till Koskela i Umeå.
Pirrigt och laddad!
Gick in och fyllde i en enkät,
följde med en sköterska som bland annat gjorde det värsta JAG vet,
mäta tryck i ögat med en "puff".
Vidare för att få på sig 3D-glasögon,
och NEJ jag ser inte i 3D.
I alla fall försökte de med 3D och
glasögon.
Men nej jag ser inte i 3D.
Läkaren kom då fram till att:

- Ulrika, du får fortsätta med dina linser. Jag tänker inte operera dig.
För att du inte ser i 3D för du har för stor bryting,
du har ett för stort synfel på ena ögat,
du har haft hornhinneinflammation och
du har psoriasis.

Troligen blir du inte bättre av en operation.

Det är ju nu jag ska jubla över att jag sparar in 53000 på en operation.
Och jag ska vara lycklig av att han är ärlig.

Men nej, jag blev lite ledsen och urladdad..........

Ska gå till Friskis för att lyfta skivstång med gulliga, positiva, glada Mia,
äta middag och sen på bio.
I morgon kanske jag är glad igen!
Suck!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0