Gammalt eller nytt?

Är detta ett gammalt recept från "Allt om mat"?
I alla fall måste jag ge detta middagstips igen,
om så är fallet.
Det är såååå gott och sååååå enkelt att tillaga!
Ska göra den till helgen för att skämma bort släkt och vänner,
eller kanske göra dem till arga hungerhäxor.
Vad vet jag?

Kyck­ling- och squashla­sag­ne

4 person(er)

Ingredienser

4 st kycklingfiléer, (300 g)
2 st squash, (ca 500 g)
1 tsk olivolja, + 1 tsk
3 msk pesto
1 tsk salt, + 0,5 tsk
1 krm nymald svartpeppar
1 pkt tomatsoppa, Kelda, (500 g)
1 pkt färska lasagneplattor, (250 g)
1 dl riven ost, 17 %
100 g rucolasallad

Tillagning

1. Sätt ugnen på 225°. Skär kycklingfiléerna i tunna strimlor. Skiva squashen. Stek kycklingen i 1 tsk olja ca 5 min. Rör i pesto. Smaksätt med 1 tsk salt och 1 krm peppar. Ta upp kycklingen.
2. Stek squashskivorna i 1 tsk olja ca 2 min per sida. Krydda med 1/2 tsk salt.
3. Häll lite av tomatsoppan i botten på en ugnssäker form. Varva lasagneplattor, kyckling, squash och soppa, låt översta lagret vara plattor och soppa. Strö över osten.
4. Gratinera mitt i ugnen ca 20 min. Servera med rucolasallad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0