Lyckokänsla del 3

En helg borta.
Jag kommer in genom dörren.
Min kära hund kommer i hallen.
Svansen går som en solfjäder.
Hon visar alla tänder,
hon skrattar.
Ett hopp för att nå mig.
Jag plockar upp henne.
Hon smågnyr eller
säger välkommen hem.
När jag sätter mig i soffan,
kommer hon upp till mig,
kråmar och är fortfarande glad.
Hon går över till sin kära husse,
men hon tittar på mig.
När vi sen ska sova,
lägger hon sig emellan oss,
på magen.
Hon tippar över och'
lägger huvudet på sin högertass.
Hon släpper mig inte med blicken.
Jag blir varm och glad.
Jag stryker henne över ryggen.
Hon halvsluter sina ögon.
Hon ler.
Hon är nöjd
när hon får ha både husse och
matte hemma och
hon får ligga i mitten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0