Konkurs

När ett land går i konkurs, vad händer då?

Men vi vet ju alla att när någon går i konkurs,
blir det sen utförsäljning.
Det måste väl också gälla ett land som Grekland.
Då tänkte jag köpa en bit av grekiska övärlden.
Eller kanske landet Sverige ska köpa hela grekiska övärlden.
Då åker man ju liksom inte utomlands längre.
Tänk er en spa-weekend,
kick-off,
kursgårdar
alltså jag tror bara att det är fantasin som sätter gräns här.

Ett annat alternativ är att landet går i konkurs,
och då blir alla medborgare "uppsagda" och
måste flytta därifrån.
Landet töms på invånare och levande själar.
Kanske landet styckas upp och
säljs ut som reservdelar.

Kanske landet skärs lös från grannländerna och
sänks ner i havet.
Eller så spränger man bort landet och
gör en gigantisk parkeringsplats
alternativt parkerinshus.

Tack vare Aktuellt och min man

(jag hade Ai Chi, min man såg nyheterna
och kunde förmedla budskapet från Aktuellt
Förmedla den frågan som jag har frågat så länge:
vad blir konsekvenserna av att ett land går i konkurs?)

vet jag nu att inte ens experterna vet vad som händer när ett land går i konkurs!
Så jag kan nog hitta fler spekulationer på temat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0