Helgen

Varit i Solberg i helgen med
släkt och smågubbarna.
Jag åkte slalom och
de andra valde skoter.
Jag förstår inte att de väljer att durra på en maskin,
när man kan glida nerför backen och bara vara.
FAST när pulkan kommer och
ambulansen väntar funderar jag på att ta det lugnt och bara vara.
Lugn får jag när jag är ensam med mina tankar i liften.
Plötsligt ser jag den;
himlen
Det finns olika färger på himlen tänker jag;
blå, ljusblå, mellanblå men vackrast är väl
den magiska himmelsblåa.



Det blev mycket vila också,
men lite sova på grund av smågubbar och
släkt som inte sover mycket och länge.
Men det kommer en dag när man får vila i frid.

Solbergsbacken
under den magiskt blå himlen

i


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0