Tantvarning

Alltså jag vill vara som en tant,
klok, vänlig men inte mesig.
MEN jag vill inte se ut som en!
 
I fredags på Ulvöfärjan 
kom en ung man till mig och pratade.
Han ville vet ALLT om mitt liv.
Suck!
Men hellre det, 
för först skulle han och jag hitta mina favoritsånger
som vi skulle sjunga.....
hans behov INTE mitt.
Han undrade hur gamla mina barn var.
Och när jag sade 22 och 20 sade han:
- Då måste du vara 54 år.
Hmmm, tänkte jag, 
detta har jag aldrig varit med om.
Men sen hann jag tänka på hur han såg mig.
En tant!
Jag sitter liksom på min kappa,
har blus,
har handväskan i knät och
fotriktiga, halkfria kängor på mig.
Så jag ler.
Sen frågar han när jag fick barn och 
jag berättar jag det.
- Oj vad du var ung, utbrister han och fortsätter,
jag var 32 när jag fick mitt första.
Snabbt hinner jag tänka:
32 plus 22 är 54 år,
han ser inte mig som en tant,
han bara utgick från sin egen situation.
 
Ops, jag behövde den tant-varningen,
för att skärpa till mig!

Kommentarer
Postat av: Ingela Holmbom

Tanter löser också melodikrysset <3

2012-12-17 @ 14:45:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0