Julen varar väl längre

än bara till julafton,
eller hur?
 
Nya människor i släkten,
ger nya traditioner att utforska.
Spännande och kul!
 
Så på juldagen var det dags för julbord till lunch
hos svärmor.
Svärmor gör så där mycket mat
att när sju personer har ätit,
syns det inte att någon har ätit,
förstår va!
 
Hem och sen började den stora våndan,
hemlagad bearnaisesås till planksteken.
Min son som sluppit detta under många år,
var med på noterna. 
Och alla ni som gjort hemlagad vet att när det blir sås,
då är det magi efter 
55 minuters vispande av två personer.
55 minuter tog det på juldagen och 
den skars sig några gånger 
så vi fick fixa och trixa lite.
Men oj vad snygg den blev,
eller hur!
 
 
Plankstek är lyckans mat en sådan här dag, 
med hemlagad bearnaisesås.
 
 
I väntan på julklappsleken.
Har i år förstått att det finns olika varianter.
  • Vi har tärningar.
  • På 1 och 6 får man välja ett paket.
  • När alla paketen är ute, 
  • då blir det en tärning, som ska visa 6an.
  • Då får man hugga ett paket från någon annan.
  • Denna hets pågår i 5 minuter.
 
 
Emmy sitter framför klapparna som tomten kommit med. 
 
 
Min man fick en tröja.....
 
 
....av sin arbetsgivare.
Gissa vem han jobbar för?
 
Kan tipsa att det är varken Holmen eller ICA....
 
 
Och vi fick båda två,
en hel del gott att dricka,
allt från Amarone, whiskey och några fina nyheter.
 
 
Åsså massa skräp blev det ju förstås i dessa jultider.
 
 
Lite av det jag fick själv,
bok, mor-o-dotter-dag, bio, bok, tshirt och 
en golfklocka!
Så att jag slipper tjata om avstånd till flaggan, jippi!
 
 
Emmy sitter här med en tavla från mig,
hon ser på sin sambo,
som håller min tavla 
som Emmy gjort 
till mig.
I bakgrunden sitter min man,
och studerar instruktionsboken på sin julklapp;
en stekpanna designad av Jamie Oliver. 
 
 
Alla nöjda och glada och
tagna av julens frid mys och sällskap.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0