Julafton

 
Vaknade upp i Solberg,
tyst och lugnt med frukost och 
adventskalendern.
Vi drog oss hemåt men 
efter cirka 20 minuters färd,
då fick vi vända.
För halva julbordet stod kvar i källarn.
Fniss.
Hämtade mor och
sen hem.
Hann se slutet på ELF på 4an.
Sen gjorde vi fika.
Här sitter mor och väntar på Kalle Anka
 
 
 
NU förstår jag vitsen med Kalle Anka kl 15 som vuxen.
Det är då man tar en liten powernap.
Fem vuxna och en hund satt i soffan.
EN vuxen var vaken hela Kalle,
det var sonen som är yngst.
Fniss
 
 
 
Min mor kollade in julklapparna, 
tror jag.
Åsså nickade hon till emellanåt.
 
 
Sen dukades det för julbord.
Känns som det var 100 år sedan vi åt julmat på julafton,
hemma i Örnsköldsvik.
 
Men i år blev det!
 
 
Mor var nöjd.....
 
 
Gustav var nöjd....
 
 
och även tant värdinnan Ulrika var nöjd
 
 
Efter maten blev fika och sen julklappsutdelning.
Alla nöjda och glada och trötta.
Jag och mannen plockade undan,
drack lite glögg och såg på Svensson-långfilmen.
Sen stöp vi i säng halv 11.
 
God Jul var över,
men fortsätter i dagarna tre, 
typ.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0