Livet

Är tillbaka på jobbet och
känner  mig obehövd,
kanske lite som det osynliga barnet i Mumindalen.
Känner mig också lite arg och
det kryper inne i min själ.
Igår var jag i alla fall ärlig med min man och
talade om vad jag kände och
blev faktiskt tacksam över när han tog kommandot i affärn.
Jag blir alltid lite irriterad när jag ska handla,
så urbota tråkigt och tidskrävande
Måste komma igång med Matkasse....
Hem och packade upp varorna och
sen kom tjejligemedlemmar och hämtade mig.
Tänk att ibland måste man bara få vara med tjejer!
Helt plötsligt får jag höra andra historier,
historier ur andra vänners liv.
Njuta av havet och solen.
Äta god mat och
lyssna till vännerna.
När jag sitter där,
och det konstateras att vi inte setts alla sju sen i julas,
får jag en känsla av återträff.
Två av tjejerna har tagit steget ut i en okänd vardag,
några jobbar på som vanligt och
vi är några som drömmer om annat.
Livet, här och nu!
Livet kan vara så himla härligt sådär en vanlig onsdagskväll.
Livet kan också få en att tänka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0