Yinyoga


I hela mitt vuxna liv har jag alltid varit aktiv.
Jag har nästan BARA gjort roliga saker.
Att bara göra roliga saker kan också bli för mycket.
Det kan bli för mycket av det goda.
Inte förrän efteråt,
när man står där med näsan i tapeten
förstår man att man gått för långt,
med huvudet som hela tiden säger:
Vi har ju bara roligt!!!!!
Vi klarar allt!!!!!
Fyra gånger har jag varit där.
Två gånger har det gått väldigt långt.
Två gånger har kroppen sagt ifrån
med att simulera hjärnblödning och hjärtinfarkt,
men hjärnan har fortsatt att säga
Vi har ju bara roligt!!!!!
Vi klarar allt!!!!!
Det är då yogan har fått betydelse.
Här och nu,
styrka och balans,
fokus.
Underbart!
Men bäst är endå yinyoga,
långsamt, fokus
och
här och nu.
Tack Ulrika Sundqvist för att du visar vägen!
Det hjälper mig att få en hjärna att säga;
L A G O M T

http://youryoga.cybersite.se/yinyoga.html


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0