Motion


Motion kan inta olika skepnader.

Igår var jag med dottern på stan,
då det kom ett motionsil.
När vi sen kom hem och
mannen for iväg och sågade ner ett träd.
Kände jag att ilet blev värre.
- Jag vill träna! sade jag till dottern.
- Vad hindrar dig? svarade dottern,
som satt och gjorde sig iordning inför en lite kidnappning.
- Inget sade jag!
Slängde på mig kläderna,
ner till Friskis,
rodd 10 minuter,
5-kiloshantlar,
skivstång,
rygg och mage
sen stretching.
Hem i snöyran.
Hämtade hunden,
på med andra skor och
ut och joggade!
En och en halv timme senare,
så är ilet borta och
jag är supenöjd.

Undrade om ilet kom
för att jag hoppade över skivstången på fredagseftermiddagen.
Och bara gick en timme med hund och bungypumpstavarna.
Det får jag aldrig svar på.....

Idag lyser solen.
Vi ringde till kamrat Carina,
tog sen bilen till henne.
Med bungypumpstavar, man och hund gick vi runt båda Höglandssjöarna.
En lagom uppvärmning inför själva passet.
Passet idag var fönsterputsning i lägenheten.
Sitter nu i solen och
hoppas att jag får komma på bindvävsyoga kl 15:45.

Motion i olika skepnader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0