Morgonstund

Idag ska jag på studiebesök och
fick lite extra tid på morgonen.
Inte så mycket tid att jag skulle hinna med ett spinningpass,
men väl för att ta en längre morgonpromenad med hunden.
Decibell och jag kom ut i solen och
massor av minusgrader.
Jag började gå åt ett håll och
Decibell vägrade att gå med.
Men när jag vände om och
gick in och hämtade skräp till återvinningen,
skuttade hon glatt med mig.
Jag undrade varför hon gjorde denna vändning.
Det blev jag varse när vi närmade oss återvinningen,
hon skulle gå på rävjakt.
Sist vi var där jagade hon bort räven två gånger,
den lilla kaxiga prinsessan.
Direkt när vi klev över på rätt sida vägen,
började hon tokspåra och springa.
Denna gång tror jag räven sov i sin lya.
Men Decibell var nöjd ändå
när hon fick markera att hon varit där.

Sen är hon så söt;
hon bär min vante och
hon har lärt sig att stanna när det kommer bilar.
Hon stannar,
sätter sig ner,
släpper vanten och
väntar.
Kärlek!

En uppfriskande promenad före halv 8
är att rekommendera.
Dels för luften men också för att väcka kropppen!

Carpe Diem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0