Fylla år

När jag var tonåring
var alla som fyllde 50 år,
närmare Gud än här.
Nu är jag själv i den åldern
och konstaterar att
50 är bara en siffra.

Nu börjar mina närmaste vänner att fylla jämt.
Visst har jag släktingar som fyllt 50 år,
men det är liksom annat när vänner fyller.
Kamrat Marie hade HAJktema.
En mycket trevlig långfredag blev det.
Där jag upptäcker att det som var mest fascinerande,
var muurikkans storlek.
Ska säga att när cirka 25 personer hade ätit,
var det minst 10 potioner kvar.



Födelsedagsbarnet har vit keps på sig.

 

Men mest kort är på maten....

  

Förra helgen var alla så glada att fylla år.
Ledarna där hyllade att man fyllde år ordentligt.
Motiveringen löd:
"När man slutar fylla år,
då är man död,
alltså är det bra att man fyller år"
Den motiveringen köper jag,
hoppas mina åldersnojjiga vänner gör det också ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0