Fredagskvällen

Igår kändes det skönt att få tänka på annat än mat.
Jag lade mig i sängen efter jobbet och
bara laddade.

Gick ut en stund med hunden och
konstaterade att någon app hade rätt:
det började faktiskt snöa klockan fem!

Till sonen på middag,
bara jag och hunden.
Vi lagade mat tillsammans,
pratade med varandra och
kollade på tvn.
Precis som vi alltid gör,
när vi har son&mor-middag.
Äntligen fick jag prova hans
sodastreamer,
lycka!

 

När vår middag sen var färdig
konstaterade Max;
"Middag för två"
Jag skrattade när jag såg mängden mat.
Men skrattar bäst som skrattar sist,
vi är dukiga på att äta,
vår talang,
så det var inte mycket kvar.........


(ska säga att stekpannan bakom är en fullstor)

I alla fall är det tv-dinner som gäller dessa gånger.
Så på med mat och in i tv-soffan.
Idag bjöds jag också på Madonna.
Inte vilken show som helst,
utan den från pausen i Super Bowl.
Hur mäktigt som helst!
Det är helt underbart när sonen hittar program
som jag "bara måste se" när jag kommer på middag.

Faktum är att jag helst skulle vilja grilla,
men sonen sade bestämt nej.
Tur var väl det med tanke på aprilvädret!
Kolla vädret på väg hem!
 20 april inte julsnö




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0